despre
Blog Cezara

training >> lista de formare

 

 

Acest training se adresează psihoterapeuţilor, studenţilor la ştiinţe socio-umane şi medicină şi neprofesioniştilor care sunt interesaţi de analiza tranzacţională si de dezvoltarea personală.

Trainingul AT este pentru orice persoană care doreşte să devină terapeut AT, pentru profesionişti care doresc să îşi largească dezvoltarea profesională și în egală măsură şi pentru cei care nu doresc să se certifice ca psihoterapeuţi dar doresc sa înveţe mai mult despre AT şi cum îl pot folosi ca model în dezvoltarea personală, schimbare şi creşterea conştientizării în comunicarea cu ceilalţi.

Obiectivele programului de training:

  • -oferirea un training profesional eficient într-un mediu securizant şi adaptat învăţării adulte, respectând stilurile diferite de învăţare
  • -promovarea analizei tranzacţionale cu mijloc de intervenţie şi schimbare socială
  • -întreţinerea curiozităţii, a nevoii umane de a găsi sens şi semnificaţie şi o atitudine receptivă astfel susţinând dezvoltarea personală pe baza unei relaţii ok-ok
  • -facilitarea dezvoltării ca terapeuţi competenţi cu o practică etică
  • -susţinerea pregătirii pentru examenul de certificare

PROGRAMA

Anul I:

  • 1.AT 101
  • 2.Filosofia analizei tranzacţionale, etica, contracte şi stările eului
  • 3.Tranzacţii şi regulile comunicării
  • 4.Teoria motivaţională în AT: stimuli, strokuri şi structurarea timpului
  • 5.Poziţiile de viaţă şi tipurile de ataşament
  • 6.Simbioza, pasivitatea, desconsiderarea, cadrul de referinţă, redefinirea
  • 7.Sistemul racket
  • 8.Teoria jocurilor şi mecanismele defensive
  • 9.Dezvoltarea scenariului: cum se scrie o poveste
  • 10.Workshop de evaluare și autoevaluare

 

Anul II

  • 1.Şcoala clasica, şcoala redeciziei şi şcoala cathexis
  • 2.Şcoala relaţională, şcoala integrativă şi şcoala psihodinamică
  • 3.Originile problemelor psihologice: o perspectiva evolutivă
  • 4.Diagnoza în AT
  • 5.Modelul procesului comunicării ca instrument de diagnoză şi planificare a tratamentului
  • 6.Schimbarea şi vindecare dintr-o perspectiva relaţională
  • 7.Relaţia terapeutică: realitate şi transfer
  • 8.Planul de tratament
  • 9.Transferul erotic
  • 10.Cei 3 P şi implicaţiile etice

 

Anul III

  • 1.Dezvoltarea abilităţilor asertive cu AT
  • 2.Physis: o perspectivă constructivistă asupra sensului
  • 3.Psihoterapia stărilor eului
  • 4.Închiderea versus explorarea trapelor de scăpare
  • 5.Dinamica grupurilor
  • 6.Dezvoltarea copilului
  • 7.AT în psihoterapia de cuplu
  • 8.AT în psihoterapia adolescentului
  • 9.Travaliul corporal
  • 10.Travaliul creativ cu emoţiile

 

Anul IV

  • 1.Tratarea tulburărilor de personalitate
  • 2.Abordarea terapeutică a ruşinii
  • 3.Abordarea tulburărilor de anxietate
  • 4.Abordarea tulburărilor depresive
  • 5.Abordarea tulburărilor alimentare
  • 6.Perspective si abordări asupra doliului
  • 7.Tratarea persoanelor suicidarea şi evaluarea riscului de suicid
  • 8.Tratarea persoanelor psihotice
  • 9.Abordarea tulburărilor sexuale şi a problemelor de gen
  • 10.Tratarea traumei şi a tulburărilor disociative

 

-Primul an va oferi informaţii de bază despre teoria şi practica AT-ului.

-Al doilea an va oferi cunoştinţe despre metode terapeutice ale AT-ului şi tehnicile specifice.

-Al treilea an se va centra pe perfecţionarea abilităţilor şi pe a învăţa aplicarea AT-ului în diferite contexte. -Al patrulea an va oferi aplicaţii clinice ale AT-ului şi totodata pe dezvoltarea stilului unic ca şi practician.

-Al 5-lea an este optional şi este dedicat pregătirii pentru examenul de certificare ca analist tranzacţional, examen în urmă căruia se obține statutul de analist tranzacțional certificat (CTA), acordat de EATA (European Association of Transactiona Analysis www.eatanews.org)


METODOLOGIA

Intenţia mea este de a utiliza metode de învăţare indirectă într-un cadru în care participanţii pot face propriile descoperiri prin secvenţierea procesului de învăţare într-o manieră care să faca procesul de învăţare coerent, accesibil şi agreabil astfel încât la bun început participanţii pot recunoaşte existenţa unor abordări variate şi pot adopta propriul stil de lucru si integrare a informaţiei deoarece consider că aceasta conduce la încredere în propria evaluare şi în capacitatea de a face alegeri potrivite potrivite.

Fiecare workshop se va centra pe o învăţare activă combinând învăţarea structurată cu aşteptările fiecărui participant. Accentul se va pune pe responsabilitatea personală, pe implicarea în procesul de grup, pe deschiderea faţă de experienţe, conştientizare şi dezvoltare personală, deoarece procesul de formare ca psihoterapeut este un proces de dezvoltarea care implică schimbări. Scopul procesului de grup şi al trainingului este de a susţine dezvoltarea conştientizării şi a abilităţilor necesare practicii psihoterapeutice sau obiectivelor urmărite.

 

Un workshop va include prezentarea teoretică a materialului, exerciţii experienţiale referitoare la materialul prezentat şi discuţii despre experienţa trăită şi teoria prezentată, prezentări teoretice din partea participanţilor, incluzând critica teoriei prezentate, discuţii privind aspecte profesionale şi etice ale psihoterapiei, procese de grup şi individuale care survolează desfăşurarea trainingului, supervizare.

O zi de training va începe cu stabilirea contractelor şi a agendei pentru workshop. Apoi voi preda partea teoretică urmată de exerciţii pentru extinderea înţelegerii şi a feedbackurilor care vor face trecerea la partea următoare. Credinţa mea profundă este că abilităţile centrale ale psihoterapiei pot fi deprinse eficient doar învăţate experiential şi de aceea cel mai bun mod de a învăţa este practica într-un context în care cursanţii pot învăţa fără a face rău clienţilor şi fără a avea o mare anxietate de eşec. Înainte de a lucra cu clienţi reali, voi încuraja cursanţii să practice unii cu alţii, ceea ce va susţine legarea teoriei de practică. O parte importantă a învăţării prin practica directa a abilităţilor este oportunitatea de a discuta imediat ceea ce s-a experimentat. Învăţarea experienţială poate începe cu o demonstraţie a unei anumite abilităţi şi apoi cu practica abilităţii în perechi. Astfel cursanţii pot exersa abilitatea şi pot primi feedback cu privire la demonstraţie. Alte tipuri de învăţări pot include: psihoterapie în grup (cu trainerul sau alt membru al grupului acţionând ca terapeut au cu un membru al grupului fiind clientul sau jucând rolul unui client), procesul de grup în care membrii interacţionează autentic unii cu altii sau învăţarea experienţială prin supervizare.

 

Voi utiliza procesul de grup pentru a preda cunoştinţele ca o oportunitate pentru creşterea personală pe parcursul trainingului. Cursanţii pot beneficia de supervizare ca parte a trainingului.

 

EVALUAREA:

La finalul primului an va avea loc un workshop de evaluare a colegilor și de autoevaluare. Fiecare participant va pregăti și va prezenta un aspect din propriul traseu de învățare și modul în care poate ilustra conceptele AT. În timpul acestui proces se va facilita identificarea punctelor forte precum și a ariilor de dezvoltare. Vei oferi evaluarea colegilor și vei primi feedback-urile lor. Scopul acestei prezentări este de a câștiga experiență și fluență în prezentarea verbală a gândirii AT.

 

FRECVENŢA

Workshopurile se vor derula pe parcursul a două zile, o dată pe lună, incluzând 16 ore de training.

 

SELECTAREA

Procedura de selecţie constă într-un interviu care va urmări evaluarea unor calităţi personale de tipul: curiozitate și dorinţă de explorare, capacitate de reflectare critică, interesul de dezvoltare a conştientizării, abilitatea de a asculta şi raspunde cu compasiune şi respect, abilitatea de a se pronunţa deschis în chestiuni legate de diferenţe sociale.